Nokia 6131 Zwart zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 63 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 6131 Zwart zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Martynn 11-01-2010
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Ik heb hem bijna twee jaar, hij heeft het perfect gedaan (hij is mooi en erg gebruiksvriendelijk etc.), maar had altijd al problemen met opstarten. Hij is bijna nooit uit geweest, vooral niet omdat het ding simpelweg opstarten een half uur kon duren, waarin hij ook weer een paar keer uitviel of vastliep zodat je opnieuw kon beginnen.

Nu heeft hij echter het loodje gelegd lijkt het, want hij gaat echt niet meer aan. Soms lukt het maar zodra je de toetsenvergrendeling eraf wilt halen loopt hij vast en gaat hij terug naar het witte scherm waar hij dan op blijft staan. Soms werkt ie goed maar loopt ie na een paar minuten vast. Groot probleem voor mij als hij kapot gaat want ik heb hem erg hard nodig, ook de ingebouwde MP3 speler (welke GEWELDIGE geluidskwaliteit geeft met die oordopjes, ik wil dat echt niet missen geen enkele mobiel evenaart het).

Nu ben ik erachter dat er een firmware updateje te downloaden is en ik probeer dat ook maar hij loopt vast voordat hij er klaar mee is. Ik hoop niet dat dit de eigenlijke fix zou zijn geweest want dan ben ik nu mooi genaaid...

Het is verder (op de ellende met opstarten na) altijd een topding geweest, erg uitgebreid ook.

jaap2 15-06-2009
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Na een jaar gebruiker te zijn van een nokia 6131 ben ik zeer teleurgesteld in dit toestel. Afgezien van alle positieve kwaliteiten van dit toestel laat de degelijkheid en betrouwbaarheid sterk te wensen over. Het toestel heeft een (ogenschijnlijk handig) knopje om het open te klappen. Dit heeft echter tot gevolg dat het toestel voortdurend wordt geopend als het in je broekzak zit. Nadat het eerste exemplaar steeds storing gaf door blue-tooth verbinding wegvallen en vervolgens geheel uit te vallen, heb ik uiteindelijk een nieuw toestel gekregen. Deze heeft het ongeveer 3 maanden redelijk goed gedaan (viel maar heel sporadisch uit). Nu is echter het handige knopje stuk gegaan en wil het toestel niet meer sluiten. Ik heb nu maar besloten om het niet meer voor garantie aan te bieden en het maar gewoon af te danken.

anton4 24-02-2009
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Ook ik heb de Nokia 6131 inmiddels 8 maanden. Ik vind het een prima toestel, en gebruiksvriendelijk. Ik lees hier veel dat de batterijen vlug leeg zijn. Ik gebruik mijn toestel erg veel,maar ik hoef hem maar 1x per week op te laden.

Nick93 23-02-2009
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

erg goed toestel heb hem nu 2 jaar en 1 week, het enige probleem wat ik heb onderstaan is dat( maar daarbij werk ik ook in een rozenkwekerij) er snel krassen op komen en dat de verf ook snel loslaat, maar dat heb ik pas opgelost door een nieuw frontje te kopen (helaas niet orgineel maar beter dan helemaal bekrast),verder beschik ik nog over alle functies, de batterij iets minder maar gaat toch nog 3 dagen mee, ook gaat ie nog zonder problemen open via het knopje aan de zijkant,
en ook wat veel anderen zeggen heeft de camera een wat groenige kleur, geluid is er goed maar ook al ben ik zeer tevreden en zou ik hem graag nog een paar jaar houden wil ik toch een mobieltje van deze tijd die net wat meer in zich heeft :de nokia 5800 XpressMusic!

tobias89 23-02-2009
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Ik heb deze telefoon nu al bijna 2 jaar en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk nooit problemen mee heb gehad.
Ik kreeg hem bij een goedkoop abbonement en daarom is hij nu ook al vrij achterstands.
De telefoon is heel simpel in gebruik; menu's, sms'en alles gaat moeiteloos. Ook al heb ik hem nu al 2 jaar, opladen hoeft bij mij maar om de 5 tot 7 dagen, ik maak niet zo gek veel foto's maar ik ben er toch vaak mee bezig.
Qua uiterlijk ziet de 6131 er na 2 jaar nog goed uit. Als je hem open doet wat slijtage van de lak, maar voor de rest is alles nog bijna zo goed als nieuw.

Kortom als je niet te veel functies op je telefoon wilt, en een hele degelijke wilt, dan is de 6131 een goede keus!

Sidewinder 29-01-2009
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Ik heb dit toestel nu al bijna 2 jaar. Hij moet elke avond aan de beademing maar dat vindt ik niet erg.. Ik kan een nieuw toestel komen uitzoeken maar ik wil geen andere.

thavuurvlieg 21-11-2008
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Heb dit toestel nu 1 jaar. Ik vind hem bij nader inzien tegenvallen. Ik had meer gebruikersgemak en degelijkheid verwacht. Ik moet voor een simpel smsje best veel handelingen verrichten, beschermlaag liet na een half jaar los en de navigatieknop doet het al een poos niet lekker meer. Mijn telefoon moet ongeveer 1x in de 2 dagen opgeladen worden als ik er niet mee gebeld heb en geen spelltjes mee gespeeld heb. Nokia zit door het hele toestel ingebakken en ik heb het er niet uitgekregen. Fotoos zijn mooi, veel mogelijkheden, en een lekker maatje!

RoelP 12-10-2008
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Mijn zoon en ik hebben allebei een 6131 en beiden liggen in de kast. Scherm valt uit, of hij schiet van het ene in het andere item, of hij ontvangt om de zoveel minuten een sms alsof er een voicemail bericht is, wat dan niet zo is. Erg jammer want het was een prima toestel toen alles het nog deed.

ineke123 12-10-2008
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

batterij gaan ruim een dag mee, wat ik erg kort vind. het geluid(vooral de radio) is heel goed, kan ook lekker hard. foto`s zijn alleen goed bij daglicht. binnen heb je zo`n groene kleur. regelmatig belt het toestel een willekeurig iemand uit het telefoonboek terwijl hij gewoon in mijn jas zit. dit terwijl de toetsenblok gewoon aan is. ook gebeurd het geregeld dat als ik gebeld word ik niks hoor en dan mijn toestel moet uitzetten en weer aan. soms heb ik alleen gekraak en ook dat is te verhelpen met uit en aanzetten.jammer verder is het een goed toestel alleen niet erg betrouwbaar.

JannaB 08-10-2008
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Ruim anderhalf jaar heb ik dit toestel in gebruik. Het is een mooi klein apparaatje met een goed geluid.
Tot op heden geen uitvalsverschijnselen dus ik ben erg tevreden

fire fighter 69 19-08-2008
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Ik was tot een maand geleden erg tevreden over het toestel. Hij viel sporadisch wel eens uit, wit scherm enn na ongeveer 10 seconden deed hij het weer. Ik maak erg veel gebruik van de agenda functie. Deze is voor de 2de uitgevallen, software probleem. Dus naar de winkel en op sturen maar. Dit is mijn eerste NOKIA die mij in de steek laat. Ik ben wel erg tevreden over de winkel, prima service en vlotte bediening.

its me 17-06-2008
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Zeer slechte telefoon. Binnen 2 weken al onbruikbaar.

De telefoon valt steeds uit, loopt vast. Begon allemaal met het kleine buitenscherm. Beeld viel vaak weg. Daarna ook het grote scherm. Gebeurd spontaan in je broekzak. Telefoon loopt vast, en je bent niet meer bereikbaar.
Nokia Service Center kent probleem. Even een kabeltje vastzetten die bij productie niet goed is vastgezet. Komt heel veel voor. Probleem was voor 1 week opgelost.
Ook de camera is niet goed. Geeft groenig beeld. Waardeloos.
Heb de verkoper aangesproken. Deze moeten telefoon vervangen i.v.m. ondeugdelijk product. Willen ze niet. Word verwezen naar Nokia, Nokia wijst naar verkoper. Ben maar gestopt met abbonement betalen tot probleem opgelost werd. Nooit weer betaald dus (Tele2 dank u!:S)

Heb meerdere van deze telefoons naast elkaar gehouden. Allemaal verschillend. De ene heeft gelige toetsenverlichting, de andere wit, de andere was deze al kapot.

Kortom, wie een telefoon wil om mee te bellen, sms'en en om bereikbaar te zijn... Koop niet de 6131 want daar gaat het niet mee lukken!

Ik heb de telefoon nog steeds, maar slechts een maand gebruikt. Zelf overgestapt op ander abbonement met Nokia 6233. En die is wel echt perfect! Iets betere specificaties en veel betere kwaliteit voor kleine meerprijs!

O ja, ook nog iets positiefs over de 6131. Er zit best lekker geluid in, zolang het toestel niet vastloopt tenminste. Muziek enzo moet echter wel op Micro-SD. Maar met max. 2Gb niet zo'n probleem.

paul27 16-06-2008
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

ik heb hem al heel lang en hij doet het perfekt
het geluid is heel goed
camera is best redelijk.
batterij kan mischien een stukje beter maar verder is hij perfekt.

theblindman 14-06-2008
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Ik heb deze telefoon reeds een jaar in bezit. Ik vind het een prima toestel. een paar puntjes voor verbetering zijn:
- Het speakertje gaat heel hard, maar is wel heel schel.
- De kwaliteit van de camera als er wienig licht is valt een beetje tegen, er komen veel gekleurde stippen in de foto.
- De rand onder het scherm zit al vrij snel onder de krassen, terwijl ik toch heel netjes met mijn telefoon om ga.

Ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop.

Andre197 05-06-2008
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Ik had hier lang naar uitgekeken en ben uitermate tevreden. Alle klachten uit andere reviews heb ik nog geen last van gehad. De verbinding is nog altijd uitstekend en de software (menu en applicaties) is tot nu toe 100% betrouwbaar. Het scherm is prachtig, de camera is een verademing ten opzichte van mijn vorige Nokia, en de toetsen vind ik erg prettig, lekker groot en ze klikken lekker. Het gewicht vind ik ook fijn, niet heel licht maar ook niet te zwaar, precies goed. Enige minpuntjes zijn dat de maximale geluidsterkte tijdens het bellen wat harder had gemogen (maar dat hebben veel telefoons vind ik), dat het geen UMTS heeft met sneller websurfen, en dat de video player niet snel vooruit of achteruit kan dus dat blijf ik maar op mijn Ipod doen. De klacht dat de camera per ongeluk aangaat als het toestel in je broekzak zit is achterhaald, want als ik hem dichtdoe dan gaan automatisch de toetsen op slot. Dus dat zullen ze wel in de software hebben opgelost. Batterijduur is ook prima, hoewel ik uit voorzorg Bluetooth steeds uitzet als ik uit de auto stap, 1 tot 2 keer per week opladen is voor mij voldoende.

Coppie 11-05-2008
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

niet tevreden/ ergerlijk toestel en is reeds 2e exemplaar (vorige ging ook niet goed en heb een ander toestel gekregen, wel nog steeds dezelfde batterij.)
Reden: In heel wat gevallen (wappen, bellen, sms'en) valt de verbinding en het toestel zelf even uit en springt weer aan. Heel vervelend en zeker als elke nieuwe verbinding extra geld kost. Gebeurt zelfs regelmatig dat mijn telefoon niets kan sturen en ontvangen terwijl er uiterlijk niets te zien is aan het toestel (wat er op wijst dat het toestel niet werkt) Ik moet mijn toestel dan telkens uit en aan zetten om er terug mee te werken. Soms blijft het toestel onophoudelijk hard zoemen als het blokkeert.
Ben zeker niet tevreden alhoewel ik er lang naar had uitgekeken om het te kopen en ik het nog steeds een handig en mooi toestel vind. Daarom ook een 5 voor degelijkheid.

paba1955 03-03-2008
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

mooi toestel, gemakkelijk in het gebruik. Duidelijk display en makkelijke toetsen. Gebruik is voor mijn werk, goede agenda mogelijkheden. Cover beschadigt inderdaad snel. Verder is het vervelend dat de knop voor de camara op een plaats zit waar je het toestel vasthoud. Gaat dus regelmatig per ongeluk aan

Mihailo 16-01-2008
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Voordelen:
Mooie vormgeving
Gemakkelijke bediening

Nadelen:
Batterij ga niet zo heel lang mee
Cover geraakt snel beschadigd en maakt krassen. Ook valt er verf af en de aliminium plakker rond het toetsenbord komt ook los te zitten. (grote deels te maken omdat er speling op het klepje komt te zitten).

Zou deze niet aanraden omwille van snel beschadiging.
Voor de rest is hij ok

Rouke 20-10-2007
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Ik heb deze telefoon inmiddels +- 'n halfjaar, maar vergelijk nauwelijks meer bij Kieskeurig; te weinig goede vergelijkbare site's..

Enfin onto telefoon:

Ik vindt 't opzich 'n aardig toestel, en best 'n vooruitgang qua mogelijkheden t.o.v m'n eerste echte mobieltje, de Nokia 7650.

Er zitten idd. wel wat nadelen aan, maar daar kom ik straks op terug.

Geruik & gemak:
Makkelijk in gebruik & om in te stellen, wanneer je eenmaal 'n handleiding van 'n nokia hebt doorgelezen, weet je wel hoe 'n system S40~S60 Nokia telefoon werkt.

batterijduur:
änzich, best aardig, maar niet bijzonder dezer dagen, en met hogere temperaturen geen +-punt van deze phone..

Voordelen:

- Handzaam
- Micro SD incl. snelle/Ultra II varianten Compatible ('t oude Transflash geheugen, voor diegenen die dat willen weten)
- Nokia's sense & simplicicty, gebruik blijven maken van dezelfde besturings inrichting zorgt voor klanten binding/gemak.
- goed kleuren schermpje binnenin
- Overzichtelijke toetsen indeling, maar dat hebben bijna alle mobieltjes sinds Nokia's toets-plaatsings expirmentjes
- Extended SMS functionaliteit, handig voor wanneer je rijkere vrienden/familieleden wil informeren, die 'n netwerk hebben met ondersteuning daarvoor..

Nadelen:
- Idd. weinig intern geheugen, maar ja goedkope telefoon produceren vereist compensatie, met 2GB erin heb je voorlopig best wel wat ruimte hoor.
- Camera toetsje is te makkleijk te activeren evenals de camera idd.. het klepje, gaat te gemakkelijk open, wat tegelijkertijd ook als voordeel moet dienen.
- Camera is maar 1,3MP, maar met camera'tjes in mobieltjes moet je sowieso geen fotoshoot proberen te maken voor de bladen, dat gaat toch mis.
Dat je in de schemering dan last hebt van ruis, ligt niet aan de hoeveelheid licht maar aan de fotosensor, de lens & de sluiter [die bijna nergens aanwezig is in mobieltjes.]
- Er gaat maar 2GB geheugen extra in ^& gen uitgebreide video funtcionaliteit.
- Geen mogelijkheden tot instellen opnameduur van geluid & video
- Geluid van beltonen uit speakertje had beter & harder gemogen.
- nadeel, met oordoppen: Wanneer je oordopjes gebruikt zul je niet leuk verrast worden, door de aansluiting die geen goede/harde sluiting maakt. je kunt met deze telefoon beter zonder oordopjes & bedrade head-set rondlopen dan met!

- Het grootste nadeel: De batterijduur in warm weer..
Bij 30C+ blijft 'n volgeladen batterij geen dag bruikbaar.
Ik zal binnenkort eens contact opnemen met de verkoper of dat hoort. Ik had Nokia zelf gebeld, maar die hadden geen info beschikbaar op die locatie.

Andere na- & voordelen:
- 1 keer laten vallen van lage hoogte, niets kapot aan.
- Verbinding met PC suite, is makkelijk & beter dan met de Nokia 7650, naar mijn wetene was dat zelfs dé eerste phone met slechte verbindings mogelijkheden naar de pc.
- Zoals ik in het begin al zei: in verhouding tot mijn eerste Nokia heft deze telefoon best wát mogelijkheden.

Maar we leven nu +- 6 jaar verder, en Technisch ingelezen zoals ik tegenwoordig ben. [mede dankzij kieskeurig, mind you!] Ik vind de mogelijkheden behoorlijk magertjes, als ik ga vergelijken met high-end toestellen, maar dit is 'n vergelijkings site voor simpele consumenten, die meestal/bijna nooit van alle functionaliteiten gebruik maken.
& dus krijgt deze telefoon 'n 5'je & geen -37.

Simpel advies:

Voor mensen die willen kunnen bellen, sms'en, simpele foto'tjes ondeg willen kunnen maken, en geen uitgebrijde agenda hebben & dit apparaat daarvoor willen gebruiken. best aardig, maar er zijn betere alterantieven.

Tweakers & fashionable lady's:
Don't buy it!

knutseltje 23-09-2007
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Heb deze telefoon nu een paar maanden in het bezit, en bevalt mij prima. Om bladderen tegen te gaan heb ik er een kunststof cover omheen gedaan en dat is een hele goede bescherming ook voor de krassen die je na verloop van tijd krijgt. Voor mij geen andere telefoon meer!

pramakers 19-09-2007
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Gisteren telefoon gekregen. Instellen is een fluitje van een cent (als je al Nokia gewend bent). De beeldschermen zijn duidelijk en de toetsen zijn lekker groot. Voelt lekker aan en ziet er goed uit. Het geluid is prima en het toestel ligt goed in de hand.

lucks 23-07-2007
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Ik heb 'm bijna een jaar gehad (nu verloren). Op zich een heel fijn toestel, maar bij mij deed de camera het niet meer. Nieuw ziet-ie er natuurlijk prachtig uit, maar de buitenkant begon al snel af te bladderen, terwijl ik er echt geen gekke dingen mee heb gedaan. Ook die opmerking over de camera die in je broekzak aanspringt herken ik. Ik mag nu een nieuw toestel uitzoeken. Ik denk weer aan een nokia (de bediening ed vond erg fijn), maar dan wel een degelijke.

Golden 22-06-2007
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Het toestel inmiddels enkele weken in bezit. Bevalt tot nu toe prima. Batterij gaat ongeveer 4 dagen mee (ik sms en bel regelmatig). Duidelijkheid van het (grote) scherm is erg goed.

horn 04-06-2007
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Wat ik niet begrijp is dat niemand hier klaagt over het camera aan knopje dat aan de rechterkant zit. Dit is zo gevoelig dat ik een keer of 5-10 per dag bij het vastpakken en openklikken de camera aanzet. Kost een hoop batterijprik en is lastig omdat je eerst die camera weer uit moet zetten. Verder is de omlijsting van het grote scherm ontzettend aan het bladderen zonder aanwijsbare reden en komt deze omlijsting aan de onderzijde los

Brabo Rob 05-03-2007
Geschreven voor: Nokia 6131 Zwart zwart

Prettige telefoon, gebruiksvriendelijk zoals iedere Nokia. Zakelijke functies van agenda en to-do zijn goed en eenvoudig te synchronizeren via PC Suite. Scherm en geluid zijn zeer goed. Het openklap model zorgt er voor dat het schermpje onbeschadigd blijft. S40 standaard werkt prima, nog geen andere applicaties op geinstalleerd.

Minpunten, de batterij die redelijk snel leeg is en oplader die een andere aansluiting heeft (kleiner) waardoor al mijn oude opladers niet meer bruikbaar zijn zonder aparte connector.